donderdag 15 november 2007

Ik las op een blog van Dhania, dat ze vroeg hoe wij zouden reageren als een kind de hele tijd bleef huilen.
Het kind was er nieuw en moest wennen, maar kwam hele tijd weer terug lopen naar haar en begon weer heel hard te huilen zij wist niet hoe ze er mee om moest gaan.

Dat vind ik ook een moeilijke kwestie, Ik denk dat ik het kind eerst een tijdje bij me had gehouden even op schoot houden gewoon met het kindje praten.
Kijken of er verder wat uit komt, Daarna rustig met het kind gaan spelen en op gegeven moment soms weggaan, en later ook weer terug komen dat ze een beetje vertrouwd gevoel krijgt.
Vind het een moeilijk verhaal want ik snap wel dat je er helemaal gek van kunt worden als het kind steeds terug komt, en je op gegeven moment niet meer weet wat je zou moeten doen.
Maar ik zou het kind wel de aandacht geven en af en toe ook met het kind gaan spelen,En af en toe alleen laten spelen en wel regelmatig terugkomen.EN kijken of het op die manier beter zou gaan.

Geen opmerkingen: